Joachim Solberg
– en international tryllekunstner
Joachim Solberg er født i 1957. Han taler de nordiske sprog og engelsk. Dog har Joachim Solberg ofte optrådt i Tyskland og Japan, uden at der har været sprogproblemer. Trylleriet er internationalt. Joachim Solberg er den mest eksponerede danske tryllekunstner på dansk tv.
Close-up-magic med Joachim Solberg
Dette show er et work-around-magic-show. Her er stilen meget elegant, dog er humoren også en stor del af showet. Det foregår lige foran næsen på folk, og man kan ikke forstå, hvordan det sker. Kort sagt magi på nært hold. Kort, mønter, snore, fingerringe m.m. er ofte benyttet. Dette har en meget chokerende virkning!
Stand-up-magic med Joachim Solberg
I dette show indgår flere af gæsterne som en del af showet. Dette er altid til stor morskab for de tilstedeværende. Showet kræver ingen scene eller større pladsforhold. Joachim er kendt i branchen, for sin evne til opfange stemningen og lægge sin stil efter, hvad ”rummet” kan ta’. Tonen er altid frisk – dog aldrig for frisk.
Private arrangementer med Joachim Solberg
Joachims show kan benyttes som gave til den/dem, som festen holdes for. Ofte har flere af gæsterne slået sig sammen for at give en oplevelse i stedet for en ”almindelig” gave.
Kundemagneten det er også Joachim Solberg
Her er stilen meget svingende, idet den enkelte virksomhed har forskellige indgangsvinkler til trylleriet. Joachims evne til at implicere den enkelte virksomhed kan her udnyttes 100 procent. Firmaprodukter kan indgå i showet. Resultat er altid, at mange mennesker bliver tiltrukket til messestanden.
Opsøgende salg med Joachim Solberg
Her optræder Joachim med walk-around-magic i samarbejde med sælger, som ønsker at stoppe et kundeemne på gangen. Sælger får her adgang til væsentligt flere kundeemner end normalt. Desuden bliver Joachim benyttet som ”icebreaker” mellem kundeemnet og sælger.
Kundepleje med Joachim Solberg
Når den enkelte sælger har trukket et kundeemne ind på messestanden, kan han give kunden en personlig oplevelse ved at benytte Joachims close-up-magi. Der er tale om en oplevelse, som virker så stærkt, at kunden sent vil glemme det. Resultatet er, at Joachim har leveret sælgers ”icebreaker” til de efterfølgende samtaler.
Fælles indslag med Joachim Solberg
Vi kender alle situationen, hvor man skal til et møde, som varer flere timer. Her er Joachim ofte benyttet til at ”puste liv i forsamlingen”, når den er ved at være udbrændt. Det kan være som et gennemgående eller som enkelt indslag. Igen implementeres den enkelte virksomheds budskab, uden at det virker for anmassende. Firmaprodukter kan evt. indgå i showet.
Kaffepause med Joachim Solberg
Ofte benyttes Joachims close-up-magic gående rundt blandt gæsterne. Firmaprodukter kan indgå i showet. Dette bevirker, at man kommer til at tænke på noget andet og bliver på den måde ”ladet op”, så man er klar til at fortsætte mødet.